Thursday, November 17, 2011

Salah ke Merindui Seseorang..?? -_-"

Assalamualaikum W.B.T.

Salam Ukhuwah kwn²..

Kali ini sy ingin tujukan pertanyaan...

"Salah ke merindui seseorang...?"

Peringatan: Ini hanya satu perkongsian pengetahuan... ^_^

--------------------------

Me : ble sy jauh…sy slalu rindu awak..ntah..sy pun xtau knpe..ampunkn aku Ya Allah…maaf kn sy awk..sy tau sy xptut rse cmnie…

Answer : Rindu Ini Satu Anugerah dari Allah Atau Sebaliknya??? Sesungguhnya RINDU itu satuANUGERAH apabila kena pada tempatnya. Kerana dari rindu timbul pula keinginan untuk mengharapkan cinta dan kasih. Keinginan untuk melakukan apa saja untuknya dan kerananya TAPI ingatlah segala batasan.


Me: awak xpnh tau sy rindu awk…sy pun xtau pe prasaan nie sbnrnye….
Sy hnya mmpu tgk awk dr jauh je..
Salah ke sy  rse rndu ni?
Ya Allah…peliharalah aku..
Rindukanlah aku pd hamba yg selalu rindu kn- MU..
Jgn lah rindu ku ini melebihi rinduku pd MU…
Ya Allah…aku mem0h0n petunjuk MU…
Sesungguhnya aku hamba yg lemah…
Hanya KAU yg tahu apa yg terbaik buat ku…..

Answer : Sebenarnya tidak salah untuk kita merindui seseorang kerana ia adalah fitrah semulajadi manusia yang ingin dikasihi dan dirindui. Yang menjadi kesalahan apabila kita meletakkan perasaan rindu yang melampaui batasan sehingga kita lalai dan leka bahawa kita hanyalah hamba mutlak milik Allah.

Me : Ya Allah, tabahkan hati hambamu ini kerana aku yakin setiap kejadian yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi. Hidup ini memang tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.

Answer : Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bg kamu dan boleh kamu suka pada sesuatu pdhal ia buruk bg kamu. Dan ingtlah Allah jua yang Maha Mengetahui sdgkn kamu tidak mngetahuinya..(surah Al-Baqarah: 216)

Me : Ya Allah..jika dia benar utkku..KAU kekal kn lah rasa cinta dan saying dalam hati kami..KAU satukn lah hati kami sepertimana KAU satukn hati Adam dan Hawa..

Answer : kdg2 kite xbleh dpt apa yg kita inginkan..tp prcaye lah..itu bkn brmakne kite xkn dpt..sumenye akan tiba pda masa yg sesuai..insyaAllah..mgkin bkn mse skg..yakin la perancangan Allah sgt indah..

Me : lupe kan dia??...:(

Answer : l0ve must be manage..bkn sng nk buang..mengenali seseorang itu sbnrnye adalh stu anugerah..walaup0n hadirnya hnya sementara..bersyukurlah..dia prnah mmbuat kta bhgia…



------------------------------
X salah merindui seseorang...

KErana ianya fitrah kehidupan seseorang bernama manusia..

p/s: setiap kali bka blog ni, teringat kt dia. :(

Stay Tune~

Assalamualaikum..




No comments:

Post a Comment

Template by:
Free Blog Templates